Eesti esimest jalgrattatänavat varjutab võimalik vastuolu seadusega

Image
jalgrattatänav

2024. aasta alguses teatas Tartu linnavalitsus, et ehitab Tähtvere tänavast Eesti esimese jalgrattatänava, kus autod ja ratturid jagavad ühte ruumi, kuid eesõigus on alati ratturil. Tegu on 1,1 kilomeetri pikkuse teega, mis algab Jakobi tänava ristis ning lõpeb Tartu lauluväljaku juures. Ehkki ehitustööd pidid algama selle aasta lõpus, pole linn projekteerimisfaasist kaugemale jõudnud. Üheks põhjuseks on tõsiasi, et jalgrattatänava lahenduse elluviimiseks tuleb Eestis registreerida uus vastav liiklusmärk.

Tartu linna sõnul plaanitakse ehitustöödega alustada 2025. aastal ja seoses uue liiklusmärgiga on nad pöördunud riigi poole. “Tänasel päeval puudub meil kindlus, kas jalgratturile eesõigust andvat märki saab meile vajalikuks ajaks luua,” rääkis Tartu abilinnapea Raimond Tamm. “Praegu tundub, et peame olemasolevate märkide kombineerimise teel kuidagi soovitud liiklusolukorra saavutama.”

Ometigi seisab Tartu linna Tähtvere tänava projekteerimisplaanis kirjas, et projekti eelduseks on uue märgi loomine.

“Uue märgi loomine tähendab ka seaduse muutmist ja seda ei ole praegu võimalik teha,” rääkis transpordiameti liikluskorralduse ekspert Andrus Prükk. “Projekt on küll tore, aga õigusloome ei käi päris nii, et täna tuleb idee ja homme peab kõik ringi tegema.”

Prükk kinnitas, et Eesti liiklusseadus ei luba jalgratturile eesõiguse andmist ja selle muutmiseks tuleb liiklusseadus ümber teha. Praegu peab autojuht ratturile teed andma ainult tagurdades, vasakule või tagasi pöörates, sõiduteelt ära sõites või pöörates sõiduteele, mida rattur ületab.

Tähtvere rattatänava rajamine läheb maksma 1,8 miljonit eurot. Tartu sai 2024. aastal kliimaministeeriumilt 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks. Sellest Tähtvere ja Tuglase tänava rattateede põhivõrgu rajamiseks läks 1,5 miljonit eurot.

Sildid

Kommentaarid