Õpetajad jäävad tehisintellekti kasutamisel hätta
Kuigi tehisintellekt on vabakasutuses olnud juba paar aastat, pakub see nii palju erinevaid võimalusi, et õpetajad vajaksid selle kõikide funktsioonide õppimiseks täiendavaid koolitusi.
Sellest õppeaastast on gümnaasiumide 10. ja 11. klasside õpilastel ja nende õpetajatel võimalik kasutada koolide jaoks tehtud ChatGPT versiooni. ChatGPT haridusversioon, mida testitakse TI-hüppes, aitab õpilasel ise mõelda ja õppida tehisintellekti kasutades. Praeguseks on õpetajad kasutanud TI-hüppe jaoks kohandatud versiooni pisut alla kuu ja õpilased õppeaasta algusest. Lähte ühisgümnaasiumi direktor Martin Pent loodab, et kunagi on tehisintellekt võimeline tööde hindamisel aitama, aga praegu tuleb oodata tehisintellekti arengut. Paljud õpetajad ei ole seda jõudnud veel kuidagi enda õppetöösse integreerida, aga on plaan seda teha, lisas Pent. Ühe anonüümseks jääda sooviva Tartu gümnaasiumi õpetaja arvates on oodata suurt arengut, aga siiski tuleb jääda kriitiliseks ning tehisaru antud teksti kontrollida.
Anonüümse õpetaja arvates on Tartu õpetajatele tehisintellekt veel üsna uus asi ja selleks, et seda maksimumini ära kasutada oleks vaja koolitusi, mis õpetaksid kõiki neid võimalusi, millest ei pruugi neil endil veel õrna aimugi olla. Tema arvates on koolitused õpetajatele vajalikud: „Ma arvan, et õpetajad vajavad väga konkreetsete, mingite tööriistade kasutamise juhendeid, et selle programmiga saab teha sellist asja, kui see on kasulik sellise konkreetse eesmärgi saavutamiseks.” TI-hüppe programmijuht Piret Oppi ütles, et õpetajatele antakse septembris programmidega kohanemise aega ning detailirohkemad koolitused on plaanis juba oktoobris. Tema sõnul on praeguseks soovi avaldanud nelja tuhandest õpetajast tehisintellekti aktiveerinud umbes tuhat.
Tehisintellekt on siiski olnud vabakasutuses juba mõnda aega ning eelmistel aastatel on jõudnud õpetajad seda juba mingil määral ka kasutusse võtta. Nõo reaalgümnaasiumi õppealajuhataja Svetlana Keiski sõnul on õpetajad seda juba varem oma töös kasutanud. Ta on seda kasutanud selleks, et kiirendada enda tööprotsessi näiteks tööde vormistamisel või küsimuste moodustamisel. Tehisintellekt võimaldab õpetajatel enda aega kokku hoida, aidates luua ülesandeid, mis on varasemalt olnud õpetaja töö.
TI-hüpe on pärast Tiigrihüpet kõige suurem projekt, mis on Eesti digiühiskonda uuendanud. Kuigi see on veel üsna uus ja testimisjärgus, oodatakse sellelt häid tulemusi Eesti noorte digipädevuse arenemisel.
- Kommenteerimiseks Logi sisse
Kommentaarid