Heikkinen OÜ toodetud nutikasvuhoonete ehk veepõhiste kasvusüsteemide müük oli viimase kolme aasta jooksul ebaühtlane ning peale aastast müügistagnatsiooni 2024. aastal läksid süsteemid aastal 2025 uuesti kaubaks.
Veerand 2022. aasta Clanbeat’i seireuuringus osalenud õpetajatest hindas oma heaolu madalaks, ühtlasi andsid õpetajad teada, et nende eneseabi võimalustele pööratakse koolides vähe tähelepanu.
Tartu ülikoolis kaitstud bakalaureusetööst selgus, et kriitilistes olukordades aitavad koolidel paremini toime tulla kriisiplaan ja tõhus kommunikatsioon.
Tartu linna hallatavates erivajadustega laste koolides on soovijaid rohkem kui ruumid võimaldavad ning mitmed kohta soovivad lapsed suunatakse tavakoolidesse.
Tulevasest aastast on vetelpääste olemasolu kooliujulates kohustuslik, kuid olukorraga kaasnevad uued nõuded vastutavatele isikutele külvavad koolides segadust.
Haridus- ja teadusministeerium eraldab järgmiseks aastaks omavalitsustele ja erakoolide pidajatele 6 miljonit eurot, et soetada liikumisõpetuse ja loodusainete õppevahendeid. Johannes Peetsalu räägib lähemalt, miks just need õppeained valituks osutusid.
Liikuma kutsuva kooli võrgustikku kuuluvate koolide juurde kerkivad järjest õuealad, mis soodustavad koolipere liikumist ka vahetundides ja vabal ajal. Sel aastal võitis kaasava eelarve hääletuse Tartu Forseliuse kool, kelle võiduideeks oli liikuma kutsuv õueala. Kertu-Riin Tera räägib lähemalt.
Haridus- ja teadusministeerium jagab kohalikele omavalitsustele 10 miljonit eurot, et uuendada üldhariduskoolide arvutiparke. Toetuse eesmärk on lihtsustada üleminekut e-eksamitele, kuid koolijuhid mõlgutavad muremõtteid hoopis eksamite infosüsteemi rikete üle. Johannes Peetsalu räägib lähemalt.
Haridusministeeriumisse on aina enam pöördunud lapsevanemaid murega, et nende lastelt nõutakse koolis ka vahetunnis vaid eesti keeles kõnelemist. Peegli ajakirjanik Katriin Saa käis Tartu tänavatel uurimas, mida arvaksid inimesed vahetunnis võõrkeeles suhtlemise keelustamisest.
Tartu linn andis alanud õppeaasta eel üldhariduskoolidele juhised, mis ütlesid, et koolitöö peaks jätkuma võimalikult suures mahus kontaktõppena ja hajutatult. Vastutus uue õppekorralduse toimimise ees lükati aga koolide juhtkondadele.